FANDOM

Talwyn Apogee on markazialainen ja kuuluisan tutkimusmatkailijan, Max Apogeen tytär. Hän ei ole käynyt juuri missään isänsä kadottua, vaan elänyt Apogeen avaruusasemalla kahden Suuren sodan veteraanin, sotabottien Cronkin ja Zephyrin kanssa. Sitten Ratchet ja Clank tapasivat Talwynin, ja he ystävystyivät. Sen jälkeen Talwyn auttoi Cronkin ja Zephyrin kanssa kaksikkoa Rykan V:llä, Sargassossa, Reeporissa ja Fastoonissa. Ratchet ja Clank puolestaan pelastivat Talwynin sotabotteineen Zordoomin vankilasta, pian sen jälkeen kun Clank oli nähnyt tuosta näyn Kreelin komeetassa Zonien ansiosta.

Ratchet & Clank: Quest for Bootyssa Talwyn auttoi Ratchetia Merdegraw’ssa. Kumpikin päätyi samasta piraattien kanuunasta Hoolefar Islandille. Hän auttoi etsimään uutta Monipulttia majakan korjausta varten. Ruoste Peten noudettua kaksikon Morrow´n luoliin etsimään Darkwaterin Aarrekarttaa, Talwyn jäi matkan alussa sortuneen oven taakse. Kun epäkuolleet piraatit olivat heränneet, oli mahdollista vapauttaa Talwyn sortuneen oven takaa, jolloin piti tappaa yksi pythor. Sen jälkeen pystyi menemään Talwynin kanssa Hoolefar Islandille. Toinen vaihtoehto oli jättää Talwyn luoliin ja mennä yksin Hoolefaariin, jolloin Talwyn palasi
Talwyn

Talwyn Apogee

Darkwaterin hyökkäyksen jälkeen rakettirepullaan. Darkwaterin Lahdessa hän auttoi Ratchetia piraattipulmissa. Kun Ratchet joutui Lythoin luoliin, Talwynista tuli Slagin ja Darkwaterin vanki.

Ratchet onnistui vapauttamaan Talwynin piraattien laivasta, ja yhdessä he taistelivat kapteeneja vastaan. Kun Slag ja Darkwater olivat hävinneet, kaksikko palasi Hoolefar Islandille käyttämään kaukotähteä Obsidiaanisilmään ja sen jälkeen he poistuivat Merdegraw’sta yhdessä. Talwyn ei esiinny seuraavassa pelissä, Ratchet & Clank: A Crack in Timessa, mutta hänet mainitaan siinä pari kertaa radiossa.

Ratchet & Clank: Nexus pelissä neiti Apogee toimi Polariksen puolustusvoimien kapteenina ja silloin kun Ratchet kertoi Cronkin ja Zephyrin kuolleen kaksosten Neftin Progin ja Vendra Progin takia Talwynilla ei ollut enää ketään muuta kuin Ratchet ja Clank.

Luonne: Muokkaa

Talwynin ensi-esintymisellä hänestä sai jopa hiukan ärsyttävänkin mielikuvan, sillä tämä tuntui olevan Ratchetia kohtaan hyvin epäluuloinen ja itsepäinen. Talwyn kuitenkin pahoitteli tätä, sillä eihän hän ollut käynyt missään isänsä kadottua. Silti Talwyn osottautui todella rohkeaksi ja fiksuksi, sillä osallistuipa heti Dimensionaattorin etsintään ja pelasti Ratchetin ja Clankin joistain tukalistakin tilanteista. Sarjan edetessä Talwynista tuli kuitenkin koko ajan enemmän sympaattisempi, vaikka saattoikin välillä heittää Ratchetille kommentteja kun tämä ei tiennyt omasta rodustaan melkeinpä mitään. Ratchet & Clank: Into The Nexus -pelissä Talwyn oli jo hyvin välittäväinen Ratchetia kohtaan.

Kuvagalleria Muokkaa

Ulkonäkö: Muokkaa

Talwynilla on siniset silmät, sekä hyvin tummanpunaiset (melkeinpä mustat) hiukset, joidenka kanssa hän käyttää kirkkaapunaista pantaa. Talwyn muistottaa hyvinkin paljon ihmistä, mutta hänellä on suipot korvat ja pitkä häntä, niin kuin hänen rotuunsa kuuluvilla markazialaisilla onkin. Talwynilla nähdään selässä useimmiten rakettireppu, jonka avulla hän pystyy lentämään moniin paikkoihin.

Muuta Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki