FANDOM

Thegreatclock

Suuri kello

Suuri Kello sijaitsee suurin piirtein universumin keskipisteessä. Se on zonien rakentama ajallisen normaliteetin ylläpitäjä, jota myös "Ajanpitäjäksi" kutsutaan. Tohtori Nefarious yritti Clankin avulla päästä Orvusin kammioon, ja hallita aikaa, mutta Ratchet esti hänen aikeensa.

SyntyminenMuokkaa

Aikakausia sitten, zonit antoivat fongoideille erikoisen lahjan: Aikamatkustamisen kyvyn, toivoen sen runsastavan heidän elämäänsä, mutta he mokasivat. Fongoidit nimittäin käyttivät sitä liikaa ja ohensivat aika-avaruusjatkumoa 3000 vuoden ajan. Siinä oleva repeämä tuhosi 83 jumalhahmoa, ja universumi oli tuhoon tuomittu. Pelastaakseen sen, zonien johtaja Orvus teki niin sanotusti "sydänsiirron universumille", eli loi Suuren Kellon. Hän rakennutti sen sinne, mistä sitä ei helpolla löytäisi, universumin keskipisteeseen, noin suurin piirtein. Siellä kello korjasi vahingot ja palautti ajallisen normaliteetin universumiin. Orvus laati myös kaksi sääntöä, jotka koskevat Suuren Kellon käyttöä:

1. Suurta Kelloa ei missään tapauksessa saa käyttää aikakoneena. Kellon tarkoitus ei ole muuttaa aikaa, vaan pitää sitä.

2. Jos mielesi tekee käyttää Kelloa aikakoneena, katso sääntöä yksi.

EsiintyyMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki