FANDOM

A4O Ratchet.png

Ratchet

Ratchet on lajiltaan Lombax. Hänellä on robottiystävä nimeltä Clank ja he ovat päähenkilöitä Ratchet & Clank -pelisarjassa.

Ratchet & ClankMuokkaa

Ensimmäisessä pelissä Ratchet oli pelkkä mekaanikko Veldin-planeetalla, kunnes Clank putosi aluksineen sinne. Myöhemmin löydettyään Clankin, Ratchet lupasi auttaa häntä löytämään Kapteeni Qwarkin, jolta he pyytäisivät sitten apua Chairman Drekiä vastaan. Umbris-planeetalla Qwarkin yritettyä tappaa kaksikko blargilaisella snagglepedollaan, Ratchetin alkoi suhtautua välinpitämättömästi Clankkiä ja tämän neuvoja kohtaan. Samalla hän suunnitteli kostavansa Qwarkille. Gemlik Basessä Ratchet ampui Qwarkin aluksen Oltanikselle, ja alkoi viimein ymmärtää Clankin puheiden olevan oikeassa. Saatuaan tietää Drekin suunnittelevan Veldinin tuhoamista, Ratchet vannoi estävänsä sen tapahtumisen. Päihitettyään Drekin ja tuhottuaan tämän planeetan, Ratchet ja Clank olivat pudota kuolemaansa. Clank ehti tosin pelastaa molemmat huolimatta rikkinäisestä kädestään. Aluksi näytti siltä että Ratchet jättäisi Clankin yksikseen, mutta palasikin hakemaan tämän korjattavaksi.

Silmien väri Vihreä
Ihon/nahkan väri Oranssi
Pituus Ei tiedossa
Paino Ei tiedossa
Laji Lombax
Tilanne Elossa

Ratchet & Clank 2: Going CommandoMuokkaa

Toisen pelin alussa Ratchet oli Clankin kanssa varikollaan Veldinillä haastattelussa. Haastattelun lopussa Ratchet totesi, ettei kukaan tarvitse tällä hetkellä sankareita, jolloin Abercrombie Fizzwidget ilmoittaa sihteerilleen löytäneen sopivan miehen auttamaan Megacorpia ongelmassaan.

LuonneMuokkaa

Ratchet tykkää mennä seikkailuihin ilman että oikeastaan edes ajattelee niiden riskejä. Hän kertoo usein sarkastisia kommentteja ja vitsejä, mutta ajan myötä Ratchetista on kehkeytynyt kypsempi ja vakavampi. Hän tykkää Zip-linjoilla liukumisesta käyttämällä Swingshottia. Ratchet, kuten monet lombaxit, on keksinyt monia laitteita, jotkut parempia kuin toiset. Ratchetin pitäisi olla universumin viimeinen lombax.

Luonteen muutosMuokkaa

Ensimmäisessä pelissä, Ratchet oli itsekäs, ylimielinen, ja itsekeskeinen, mutta Clank sai hänet pelastamaan monia planeettoja. Pelin myötä hänestä tuli vannoutuneempi ja vakavampi Drekin suunnitelmien suhteen. Myöhemmin hänestä tuli vähemmän itsekäs ja enemmän sympaattinen hahmo, ja lopulta hän oli niin epäitsekäs, että hän oli entisen itsensä vastakohta. A Crack in Timessa, Ratchet vaikutti älykkäältä, nöyrältä ja vakavalta.

KuvagalleriaMuokkaa

EsiintyyMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki