FANDOM

Tohtori Nefarious on Ratchetin ja Kapteeni Qwarkin päävihollinen ja robotti, jonka pahat ideat ja keksinnöt vaikeuttavat kokonaisten galaksien turvallisuutta. Nefarious on Secret Agent Clank-elokuvasarjan suuri fani, vaikka hän tietääkin, että Clank on hänen vihollisensa. Nefariouksella on robottihovimestari nimeltä Lawrence.

Varhainen elämäMuokkaa

Kun Nefarious oli nuori, hän päätyi koulussa kapteeni Qwarkin kiusaamisen kohteeksi. Vuosia myöhemmin Blackwater Cityn asukkaat loukkasivat Nefariousta nimittämällä tätä tärähtäneeksi, ja hän yritti kostaa sen Amoeboid-armeijallaan, mutta Qwark esti sen. Tohtori joutui pakenemaan planeetta Magmosille, tietämättään Qwarkin takertuneen aluksen kylkeen. Magmosilla, Qwarkin typeryyden ansiosta, Nefarious tippui salaisen robottitehtaansa koneisiin ja koki transformoitumisen robotiksi. Siitä jälkeenpäin uudelleen syntynyt tohtori Nefarious yritti kostaa Qwarkille ja koko Metropolisille huonolla menestyksellä. Kapteeni Qwarkin paettua hänen salaisesta vankilastaan, ja tämän piilotellessa lyhyen ajan julkisuudelta, Nefarious ei antanut itsestään kuulua, vaan antoi Lawrencen korjata itsensä, minkä jälkeen hän ryhtyi punomaan uutta juontaan.

SuunnitelmaMuokkaa

Nefariousin suunnitelma Ratchet & Clank 3:ssa oli saada kaikki galaksin asukkaat muuttumaan roboteiksi Biobliterator-koneella, mutta Ratchet estäi hänen aikeensa, jonka seurauksena Nefarious ja Lawrence joutuivat loukkuun asteroidille ajattomaan avaruuteen. Nefarious pääsee kuitenkin avaruudesta pois, kun asteroidi tippuu maahan ja Fongoidit pelastavat hänet, ja hän palaakin pelissä A Crack in Time. Siinä hän yrittää saada itselleen galaksin voimallisimman aseen.

Pahimmat apuritMuokkaa

TriviaaMuokkaa

  • Tohtori Nefarious kertoi zoneille, missä heidän uusi päähuoltajansa Clank olisi.
  • Kun Nefarious menettää malttinsa, hän jää lukkoon ja hänen päästään kuuluu Lance ja Janice saippuasarjaa. Nefarious palaa normaaliksi läimäyttämällä tätä.
  • Tohtori Nefarious sanoi A Crack in Time -pelissä, että Lance ja Janice -sarjan käsikirjoittajat tulisi tappaa.
  • Hänellä oli tyttöystävänä valkyyriakapteeni Cassiopeia.
  • Tohtori Nefarious on Ratchetin ja Clankin puolella All 4 One -pelissä.

EsiintyyMuokkaa

Kuvagalleria Muokkaa